Genomlysning
…att låta förstå sin verksamhet utifrån någon annans perspektiv.
En Perspektivgenomlysning kan leda till ett bättre resultat, bland annat…! Med ökad insikt om andras perspektiv (kund, medarbetare, medborgare, ägare eller någon annans) skapas en unik förståelse vilken kan användas till att lösa upp knutar och problem.
Företag finns till för att lösa ett problem eller fylla ett behov – något som någon är villiga att betala för. Om verksamheten inte beaktar varför man finns till och för vem samt brister i att fokusera på det primära kan det få negativa effekter vilka kan leda till oanade konsekvenser.
Jag har med åren uppmärksammat fallenhet för att se förbättringspotential, att se det som andra kanske inte alltid ser.
Utförande av Perspektivgenomlysning kan ske på flera sätt, exv genom workshops, intervjuer, frågeformulär eller som en anställning med vanlig lön under en tid där jag arbetar i det dagliga för att få förståelse och underlag till insikter.